متخصصین کاشت ایمپلنت دندان، روش نوین را قابل قبول قلمداد کرده‌اند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 29
:: باردید دیروز : 24
:: بازدید هفته : 183
:: بازدید ماه : 179
:: بازدید سال : 1088
:: بازدید کلی : 4161

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

متخصصین کاشت ایمپلنت دندان، روش نوین را قابل قبول قلمداد کرده‌اند؟
پنج شنبه 10 بهمن 1398 ساعت 15:29 | بازدید : 102 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

اقسام ایمپلنت دندان

دندان ترمیم شده ایمپلنت از چند قسمت تشکیل شده است.

  • ایمپلنت از تیتانیوم ساخته شده است، و می تواند در فک بالا یا پایین قرار گیرد.
  • اباتمنت را می توان از تیتانیوم، طلا یا پرسلن ساخت و با پیچ به ایمپلنت وصل کرد. این قسمت، پیوند را به تاج وصل می کند تا مانند دندان طبیعی برای دریافت تاج بریده شود.
  • بخشی که مانند دندان به نظر می رسد تاج است. معمولاً از چینی ساخته شده به آلیاژ فلزی (PFM) وصل می شود. همچنین می تواند تمام فلزی یا تمام پرسلن باشد. تاج پیچ خورده شده و یا سیمان شده بر روی فرورفتگی قرار می گیرد. در صورت پیچ خوردن تاج، سوراخ پیچ با مواد ترمیمی مانند یا مواد پر کننده دندان (کامپوزیت) پوشانده می شود.

بررسی فرآیند کاشت ایمپلنت

مدت زمان تکمیل ایمپلنت دندان  و تاج بستگی به عوامل بسیاری دارد. هنگامی که از روش سنتی برای قرار دادن ایمپلنت دندان استفاده می شود، می توان از کوتاهترین مدت زمان ایمپلنت کامل، در حدود پنج ماه در فک پایین و شش ماه در فک فوقانی استفاده کرد. این شامل جراحی و قرار دادن تاج دائمی است. با این حال، این روند می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد، به ویژه اگر ابتدا نیاز به تزریق استخوان باشد.

در تکنیک دیگر، ایمپلنت ها و کلاه های درمانی به طور همزمان قرار می گیرند. اگر دندانپزشک از مینی ایمپلنت استفاده کند، می تواند آنها را و همچنین تاج ، پل یا دندان مصنوعی را در همان بازدید در دهان قرار دهد. در طی این روش، در ابتدا برش کوچکی در لثه ساخته می شود که لانه در آن قرار می گیرد.  سوراخی در استخوان حفر می شود، ایمپلنت درون سوراخ استخوان قرار می گیرد و برش بسته می شود.

در پایان دوره بهبودی، روش دوم انجام می شود. که شامل ایجاد برش جدید برای قرار گرفتن در معرض ایمپلنت است. تاج، به عنوان پوشش شفابخش، روی قسمت بالای ایمپلنت پیچ می شود و به التیام بافت لثه اطراف کمک می کند. بعد از گذشت چند هفته، کلاهک بهبودی برداشته می شود. اباتمنت به داخل ایمپلنت پیچ داده می شود و برای حمایت از تاج استفاده می گردد.

مشاوره اولیه در زمان ایمپلنت دندان

قبل از انجام هر کاری، به یک متخصص به نام پروتزنتیست یا یک دندانپزشک عمومی مراجعه خواهید کرد که در زمینه نصب و ترمیم ایمپلنت ها آموزش های پیشرفته ای داشته است. دندانپزشک شما معاینه جامع انجام خواهد داد. در طول امتحان، وی تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی شما را مرور می کند، از اشعه ایکس استفاده می کند و تصوراتی از دندان ها و لثه های شما به دست می آورد تا بتواند مدل هایی ایجاد کند. در بعضی موارد، دندانپزشک نیز ممکن است اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) از دهان شما را بخواهد. این اسکن به دندانپزشک شما کمک می کند تا تعیین کند که چه میزان استخوان فک برای نگه داشتن ایمپلنت در دسترس است. همچنین مکان ساختارهایی مانند اعصاب و سینوسها (واقع در بالای دندانهای فوقانی شما) را نشان می دهد تا در حین عمل از آنها جلوگیری شود.

اگر اشعه X نشان دهد که فک شما استخوان کافی برای نگه داشتن ایمپلنت ندارد، دندانپزشک می تواند در مورد گزینه های ساخت استخوان صحبت کند. اینها ممکن است شامل پیوند استخوان یا انحراف استخوان باشند. پیوند شامل گرفتن استخوان از منبع دیگر و اضافه کردن آن به فک شما است. در پیوند می توان از استخوان دهان، چانه یا لگن شما استفاده شود. گزینه دیگر یک ماده مصنوعی مانند هیدروکسی آپاتیت یا کلسیم فسفات است.

اگر به یکی از این روشها نیاز داشته باشید، حدود 4 تا 12 ماه طول می کشد تا استخوان آماده ایمپلنت شود.

کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی با روش نوین

ایمپلنت در دندانپزشکی با روش نوین

جراحی قرار دادن ایمپلنت

1 ماه (در صورت عدم نیاز به پیوند استخوان)

5 ماه (در صورت نیاز به پیوند استخوان)

هنگامی که استخوان کافی برای موفقیت در کاشت ایمپلنت دارید، اولین روش انجام می شود، که شامل قرار دادن ایمپلنت یا کاشت در فک شما است. پریودنتیست، جراح دهان یا دندانپزشک عمومی با آموزش ایمپلنت شناسی نوین این روش را انجام می دهد. این کار با استفاده از یک راهنمای جراحی پلاستیک ساخته شده توسط پروتزنتیست یا دندانپزشک عمومی شما انجام می شود. راهنما روی دندانهای موجود شما قرار می گیرد و در مناطقی که دندان ها از دست می رود، گسترش می یابد تا نشان دهد محل قرارگیری ایمپلنت ها کجاست.

در صورت قرار دادن ایمپلنت در فک تحتانی شش یا هفت ماه و در صورت قرار دادن در فک فوقانی متخصص بعد از عمل چهار تا پنج ماه صبر می کند، در این مدت استخوان و ایمپلنت ها فیوز می شوند.

 زمان لازم برای قرار دادن تاج دائمی

5 ، 6 یا 7 ماه (بدون پیوند استخوان ، فک پایین)

7 ، 8 یا 9 ماه (بدون پیوند استخوان ، فک فوقانی)

9 ، 10 یا 11 ماه (پیوند استخوان ، فک پایین)

11 ، 12 یا 13 ماه (پیوند استخوان ، فک فوقانی)

در حالی که از تاج موقت خود استفاده می کنید، تاج دائمی ساخته می شود. ممکن است دو تا سه هفته یا کمتر طول بکشد تا تاج دائمی ایجاد شود. تاج می تواند از مدلی در دندانها و لثه شما ایجاد شود.

ایمپلنت ارزان  




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , مشاوره رایگان ایمپلنت , مراحل كاشت ايمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ارزان , مشاوره آنلاین ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت استخوان تحلیل رفته , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , طول درمان ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: